Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.
Ésszerű döntésnek tűnhet a defektmentes abroncsok használata. Ezzel biztosítva látszik egy esetleges gumisérülés után a továbbjutás, így egy autózási-félelemmel kevesebbel kell szembenézni a napi közlekedés során. Azonban nem ilyen egyszerű a dolog, mert bár a hagyományos abroncsokkal teljesen csereszabatos méretekben és kialakítással készülnek a defektmentesek, így elméletileg felrakhatók bármely méretben a megfelelő felnire, azonban szerkezeti sajátosságaik járnak hátrányokkal.
A gumisokhoz defektmentes gumi vásárlási kérdéssel gyakorta olyan autósok fordulnak, akiknek a kocsijaikba gyárilag már nem adtak pótkereket, csupán egy defektjavító készletet. Ők plusz működési biztonságot várnának a cserétől, hiszen a defektjavítók sikeres alkalmazása nagyban függ a sérülés jellegétől – 4-5 mm átmérőnél nagyobb szúrt-, ennél nagyobb, vagy szakadozott szélű-, illetve az oldalfalat ért sérülés esetén semmit nem érnek. Pár autótulajdonos pedig – ők vannak a legkevesebben – az autó „upgrade”-delése okán fejlesztenének ebbe az irányba.
Ami alapvető különbség a normál-, és a defektmentes abroncs között, hogy ez utóbbinak sokkal erősebb a szerkezete. Hiszen belső légnyomás nélkül sem veszthetik el teljesen a formájukat, a felniperem nem ülhet fel az oldalfalra, így biztosítják a továbbhaladást. Ahhoz hasonlítható a leeresztett állapotuk, mintha egy hagyományos gumiban mondjuk 1 bar nyomás lenne csak. A szerkezetük erőssége miatt ezek az abroncsok nehezebbek, mint az azonos méretű hagyományos társaik, illetve messze nem nyújtják azt a rugózási komfortot, merthogy az oldalfaluk sokkal merevebb.
A felhasználók és a gumisok véleménye nagyjából átfedi egymást: csak a gyárilag defektmentes abronccsal szerelt autókhoz javasolják a defektmentes gumik használatát. A kísérletező autósok arról számoltak be, hogy a gyárilag nem defektmentes abronccsal szerelt kocsi „rázós” lett, a defektmentes gumit használva minden kavicsot megéreztek, az úthibákba beledobbantott az autó. És fontos szempontként kiemelték, hogy a defektmentes abroncsot használva a légnyomásvesztés nehezen észrevehető, így olyan autóra felszerelni, amely nem rendelkezik guminyomás ellenőrző rendszerrel, nagy kockázat. Vezetés közben, és kiszállva, az abroncsra ránézve sem feltétlenül látható, hogy a gumi „leeresztett”.
Abban is egyetértenek felhasználók és gumisok, hogy az utóbbi öt év defektmentes abroncstípusainak a futástulajdonságai javultak. Ellenben ezzel együtt is megmaradt tulajdonságuk, hogy nehezebbek (ez hatással van a nagyobb rugózatlan tömeg miatt az autó viselkedésére, valamint a futóműalkatrészek élettartamára). További nem elhanyagolható szempont, hogy jóval drágábbak is azonos méretben, azonos gyártótól a defektmentes abroncsok. A megkérdezett gumisok arra is felhívták a figyelmet, hogy a defektmentes abroncsok nem javíthatóak. A defekt során megsérül a belső légzáró rétegük, azt nem lehet helyreállítani. A sérült defektmentes gumit ki kell dobni, és minden esetben újat kell venni helyette.
A felhasználókat kevésbé zavarja, de a gumiszereléssel foglalkozók a lap szélén azt is megemlítették, hogy a defektmentesek szerelése amolyan „nemszeretem” dolog a szakmában. Minthogy jóval nehezebbek, így nagyobb fizikai munkát igényel a mozgatásuk, emelgetésük, és nehezebb a merev oldalfal miatt a szerelésük is. Főképp a korai defektmentes abroncsoknál előfordult, hogy a gumisgép csak sokadik próbálkozásra tudta letolni a felniperemről a gumit, annyira merev-erős a szerkezetük. És bár nem a gumisok kényeztetése miatt, de tuninggal is foglalkozó autósok megemlítették, hogy ők hagyományosra cserélték a gyárilag defektmentes abronccsal szerelt autójukon a gumikat – így az utazási komfort romlása nélkül használhatnak nagyobb átmérőjű és szélesebb abroncsokat az autójukon.
Hideg van: kell melegíteni a motort indulás előtt?
Igen is meg nem is, attól függ milyen motort, és attól is, hogy hogyan használják az autót.
Hideg van: kell melegíteni a motort indulás előtt?
Igen is meg nem is, attól függ milyen motort, és attól is, hogy hogyan használják az autót.
Az erős szél veszélyei
Az erős szél többféle balesetveszélyes helyzetet teremthet a közutakon. Elsősorban nyílt terepen, országutakon, autópályákon okozhat kellemetlen pillanatokat a sofőröknek.
Az erős szél veszélyei
Az erős szél többféle balesetveszélyes helyzetet teremthet a közutakon. Elsősorban nyílt terepen, országutakon, autópályákon okozhat kellemetlen pillanatokat a sofőröknek.
A „Látni és látszani” elv aktív figyelmet is kíván
Tudni kell jó használni az autó világítóeszközeit, akinek ez nem megy, az a helytelen lámpahasználattal zavarhatja a többi közlekedőt.
A „Látni és látszani” elv aktív figyelmet is kíván
Tudni kell jó használni az autó világítóeszközeit, akinek ez nem megy, az a helytelen lámpahasználattal zavarhatja a többi közlekedőt.
A köd
Sokan, sokszor elmondták már, hogy az autózás veszélyes üzem. Ez különösen igaz rossz látási viszonyok között, főképp, ha ezt a kiszámíthatatlan köd okozza.
A köd
Sokan, sokszor elmondták már, hogy az autózás veszélyes üzem. Ez különösen igaz rossz látási viszonyok között, főképp, ha ezt a kiszámíthatatlan köd okozza.
Legyen tiszta a szélvédő
A hideg, ködös-felhős idő a ködszitállással nyálkássá teszi az utakat, így az autók kerekei által felvert koszos vízpor lecsapódik a szélvédőn. Ez nagyban rontja a sofőrök kilátását az autóból.
Legyen tiszta a szélvédő
A hideg, ködös-felhős idő a ködszitállással nyálkássá teszi az utakat, így az autók kerekei által felvert koszos vízpor lecsapódik a szélvédőn. Ez nagyban rontja a sofőrök kilátását az autóból.
Amikor nem árt a hólánc a csomagtartóban
A kedvelt síelési célpontokat utazási célul tűzve érdemes a bepakolandó holmik listájára a hóláncot is felvenni, akkor is, ha várhatóan nem lesz rá szükség. Több országban, illetve egyes útszakaszokon elvárás a megléte.
Amikor nem árt a hólánc a csomagtartóban
A kedvelt síelési célpontokat utazási célul tűzve érdemes a bepakolandó holmik listájára a hóláncot is felvenni, akkor is, ha várhatóan nem lesz rá szükség. Több országban, illetve egyes útszakaszokon elvárás a megléte.
Ha síszezon, akkor tetőbox
13 tetőboxot tesztelt a legismertebb német autóklub az ADAC. A sítúrák elvárásaiból indultak ki.
Ha síszezon, akkor tetőbox
13 tetőboxot tesztelt a legismertebb német autóklub az ADAC. A sítúrák elvárásaiból indultak ki.
A nyestek kedvenc játszótere
Nehéz megmagyarázni miért érzik jól magukat az autókban, autókon a nyestek, de vélhetően ez a helyzet, különben nem tevékenykednének bennük, rajtuk, sokszor károkat okozva.
A nyestek kedvenc játszótere
Nehéz megmagyarázni miért érzik jól magukat az autókban, autókon a nyestek, de vélhetően ez a helyzet, különben nem tevékenykednének bennük, rajtuk, sokszor károkat okozva.